موسوی: 9500 میلیـارد تومـان در سال جاری  برای پروژه‌های عمرانی اختصاص یافت

لرستان میزبان سی‌امین سفر استانی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی

موسوی: 9500 میلیـارد تومـان در سال جاری برای پروژه‌های عمرانی اختصاص یافت

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در سی‌امین سفر استانی از زمان تصدی این مسئولیت، صبح روز پنجشنبه 22 دی‌ماه به‌ منظور بررسی فرایندهای خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان و بازنشستگان در مراکز بیمه‌ای و درمانی، بازدید از پروژه‌های عمرانی تأمین‌اجتماعی و واحدهای اقتصادی سازمان در این استان و همچنین دیدار و گفت‌و‌گو با مسئولان محلی، وارد استان لرستان شد. میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در جریان سفر به استان لرستان در شهرستان بروجرد و پس از بازدید از بیمارستان کوثر در جمع مدیران و کارکنان این بیمارستان گفت: «در سال جاری بیش از 9 هزار و 500 میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی سازمان تأمین‌اجتماعی؛ از جمله پروژه‌های توسعه‌ای بخش درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی، اختصاص داده شده است.»

سی‌امین سفر استانی
میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در سی‌امین سفر استانی از زمان تصدی این مسئولیت، صبح روز پنجشنبه 22 دی‌ماه به‌ منظور بررسی فرایندهای خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان و بازنشستگان در مراکز بیمه‌ای و درمانی، بازدید از پروژه‌های عمرانی تأمین‌اجتماعی و واحدهای اقتصادی سازمان در این استان و همچنین دیدار و گفت‌و‌گو با مسئولان محلی، وارد استان لرستان شد.

بازدید از بیمارستان کوثر
میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در جریان سفر به استان لرستان در شهرستان بروجرد و پس از بازدید از بیمارستان کوثر شهرستان بروجرد و دیدار و گفت‌وگو با مدیران و کارکنان این بیمارستان و تعدادی از بیماران بستری در این مرکز درمانی گفت: «در بازدیدهای استانی و شهرستانی بنا بر این گذاشته شد که فرایندها، ظرفیت‌ها و مشکلات احتمالی در مسیر ارائه خدمات را به‌ صورت مستقیم مورد ارزیابی قرار دهیم و اگر موانعی هست آن‌ را برطرف کنیم.» موسوی اضافه کرد: «یکی از اولویت‌های اساسی ما در تأمین‌اجتماعی، توسعه بخش درمان مستقیم است. به لطف خدا و به برکت نظام مقدس جمهوری ‌اسلامی، امروز ما بالغ ‌بر ۴۰۰ مرکز درمانی ملکی مستقیم داریم. همچنین در بخش توسعه، ایجاد و طراحی‌های اولیه در سال جاری ۱۸۳ پروژه در دست اجرا داریم که بالغ‌ بر ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه برای کل پروژه‌های عمرانی سازمان در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی از جمله پروژه‌های عمرانی درمان مستقیم اختصاص داده‌ایم تا این بخش از خدمات‌رسانی را که به نحوی هم مورد نیاز است و هم مورد رضایت مردم عزیز است، تقویت کنیم.» مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: «در بیمارستان کوثر بروجرد نیز طرح توسعه در حال اجراست و در طرح توسعه این بیمارستان، تعداد تخت‌های بیمارستانی از ۳۲ تخت به بیش از ۹۶ تخت خواهد رسید که امروز شاهد پیشرفت خوب این پروژه بودیم. همچنین عزیزان قول دادند که تا پایان امسال به تحویل موقت می‌رسد و پس از آن امیدواریم با تأمین تجهیزات مورد نیاز، به ‌سرعت به مرحله بهره‌برداری برای عموم جامعه به‌ویژه بازنشستگان، کارگران و بیمه‌شدگان عزیز برسد.» عباس گودرزی، نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه بازدید مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی کشور از بیمارستان کوثر اظهار داشت: «بیمارستان کوثر یکی از ‌پروژه‌های در دست اقدام شهرستان بروجرد است که تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه از مطالبات مهم بازنشستگان و جامعه کارگری این شهرستان محسوب می‌شود. هم‌اکنون این پروژه توسعه‌ای به ۹۶ تا ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و این قابلیت وجود دارد تا به‌زودی شاهد تکمیل و بهره‌برداری از آن باشیم.»

دیدار با نمایندگان تشکل‌های صنفی کارگری
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در جریان این سفر در جلسه با نمایندگان تشکل‌های صنفی کارگری، کارفرمایی و بازنشستگان استان ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن و مادر و همچنین تقدیر از زحمات مدیران استان لرستان و شهرستان بروجرد، با تأکید بر اینکه در حکمرانی تأمین‌اجتماعی نیازمند همراهی و اجماع ملی و حاکمیتی هستیم، اظهار داشت: «با همه کاستی‌هایی که ما در افق آرمانی تحقق عدالت اجتماعی داریم، در قیاس با شرایط پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، نمی‌توانیم دستاوردهای نظام در حوزه‌های مختلف را نبینیم. با توجه به دستور مقام معظم رهبری در زمینه جهاد تبیین، تکلیف داریم این دستاوردها را برای خود و برای مردم به صورت مستمر بازگو کنیم.» موسوی با اشاره به توسعه خدمات سازمان در دوره اخیر گفت: «روزی که این مسئولیت را پذیرفتیم، سهم سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان 21 هزار تومان بود، اما امروز این عدد به 102 هزار و 500 تومان رسیده است.» وی با اشاره به اینکه در دوره جدید دو مسأله در اولویت سازمان قرار گرفت، اظهار داشت: «اولویت اول ما این است که با وجود کسری نقدینگی، پرداخت حقوق در زمان مقرر خود باید انجام گیرد. امروز مفتخر هستیم که با حمایت دولت و مجلس‌، پرداخت حقوق‌ها یک روز هم تأخیر ندارد. باید توجه کنیم ما نزدیک به 32 هزار میلیارد تومان پرداخت نقدی ماهانه داریم که لطف خداوند باعث شد با وجود کسری از عهده آن برآییم.»

بیمه رانندگان تاکسی
موسوی درباره بیمه رانندگان و سایر بیمه‌های حمایتی نیز تصریح کرد: «در رابطه با اینگونه بیمه‌ها، دولت سهمی را تقبل کرده و قانونگذار هم گفته دولت موظف به پرداخت این سهم است. در مورد بیمه رانندگان و سایر بیمه‌های حمایتی، حتی بدون اینکه سهم دولت توسط سازمان برنامه و بودجه در بودجه سنواتی پرداخت شود، این مبالغ را در دیون دولت گذاشتیم و تعهدات‌مان را اجرا کرده‌ایم؛ یعنی منابعی که باید نقد به دست ما می‌رسید، پرداخت نشد اما ما تعهدات‌مان را اجرا کردیم. برای ورودی‌های جدید به انواع بیمه‌های حمایتی نیز در حال پیگیری زمینه‌های اقدام قانونی در رابطه با این موضوع هستیم تا رانندگان و سایر افراد پشت نوبت بیمه‌های حمایتی، تحت پوشش قرار گیرند.»

بررسی ارائه خدمات در دورود و الیگودرز
میرهاشم موسوی و هیأت همراه در ادامه سفر به استان لرستان از طرح توسعه بیمارستان نرگس دورود و نیز مراکز بیمه‌ای و درمانی تأمین‌اجتماعی در شهرستان‌های دورود و الیگودرز بازدید کردند. مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در جلسه‌ای با حضور مسئولان محلی و نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: «بالاترین توان سازمان تأمین‌اجتماعی برای خدمت به جامعه به کار گرفته شده تا تعهدات این سازمان به نحو مطلوب به جامعه ارائه شود.» موسوی افزود: «درمان رایگان ناباروری و افزایش مرخصی زایمان از ۶ به ۹ ماه از اقدامات بسیار مهم و ارزشمند سازمان تأمین‌اجتماعی است. ما بیماران خاص و اوتیسم را نیز تحت پوشش بیمه و در طرح دارویار نیز ۲۲۴ قلم داروی جدید را تحت پوشش قرار دادیم. همچنین بیمه تکمیلی بازنشستگان را با افزایش ۱۲۰ درصدی هزینه و ۸۰ درصد افزایش تعهدات تمدید کردیم.» محمد خدا‌بخشی، نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تشکر از زحمات کارکنان بخش‌های بیمه‌ای و درمانی تأمین‌اجتماعی در این شهرستان و خیرمقدم به مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: «با تفکیک ساختمان شعبه و درمانگاه الیگودرز و تبدیل درمانگاه این شهرستان به مرکز بستری ۳۲ تختخوابی، بخش عمده مشکلات بیمه‌شدگان و بازنشستگان شهرستان رفع می‌شود.»

دیدار با خانواده شهید بیاتی
آخرین برنامه مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در استان لرستان دیدار با خانواده شهید حسین بیاتی، پدر یکی از همکاران سازمان تأمین‌اجتماعی در الیگودرز بود. میرهاشم موسوی در این دیدار با خانواده شهید بیاتی گفت‌وگو و از مقام شامخ شهدای دوران دفاع مقدس و همچنین شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع سلامت تجلیل کرد. شهید بیاتی در سال 1359 در مناطق عملیاتی جنوب به درجه رفیع
 شهادت رسید.
ارسال دیدگاه